Lördag 2008.11.08

Skrev en hel del, också blev allting raderat för att internet sabbade allting i en minut, så störigt!

I alla fall så vill jag berätta vad jag har gjort med min inspelning. Jag är äntligen färdig med det instrumentala, så nu är det bara sången kvar. Har lagt lite effekter på instrumenten som öppnar upp ljudet ännu mer. Jag tycker att man ska lägga mycket tid på att fixa EQ:n, då den spelar MYCKET stor roll för hur ljudet blir i slutändan. I en effekt som kallas KORG på mitt Cubase finns extremt bra färdginställda EQ:s som man kan använda. Speciell Vocal EQ, Drum EQ, Bass EQ osv, de är suveränt bra! Så de har jag använt mig av, och så klart fixat lite på dem också. Sedan lade jag ytterst lite reverb på pianot och väldigt lite delay för att öppna ljudet ännu mer.
Så nu är det bara sång kvar!

För övrigt så har jag sjungit på bröllop idag i Båstad. Det var ett underbart bröllop som blev helt lyckat! Min pappa är hemma nu så han ackompanjerade mig, för jag sjöng låten Curly Sue, och det känns alltid bättre att kunna stå upp och titta brudparet i ögonen när man sjunger låtar som verkligen betyder någonting för dem, och den möjligheten fick jag idag, tack vare min far som gjorde ett extremt bra arbete!

Nu blir det ut med hunden sen film!
- Madeleine

(Sammanlagd arbetstid: 1½ timme)

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0