2008.12.28 - Projektarbetet ikväll!

Satt nu ikväll och klinkade lite på synthen och fick fram lite maffigt och häftigt sound.
Tänk er ett sound som kan vara taget från filmen Braveheart, äkta filmmusiks pampigt ungefär.
Svårförklarat, men det låter så häftigt.

Pappa kom och joinade och lyssnade lite och tyckte det lät skitbra, stolt man blir då! =)
Sen så visade han en liten melodislinga som han visade mig för, ja, ca 5 år sedan nu, som jag hade
glömt bort faktiskt, och när han då började spela på den igen, då hörde jag en hel låt framför mig.
Så jag sa till pappa och följa mig, för jag började ju sjunga en färdig melodi direkt, så fungerar huvudet på mig,
och äkta pampigt blev det. Så snyggt, sagolikt, och det påminner om Sonatas musik får jag säga.. men, en hel del influenser är ju därifrån.

Så, det är vad kvällen gått till, och vi ska fortsätta. För att, min far är grymt duktig på att harmonisera, så vi kör ett fint samarbete här. Jag har allting färdigt i huvudet, och när man har så mycket så är det ofta svårt att få ner allting, men min far fixar det, han läser mina tankar, helt underbart! Det kommer bli RIKTIGT bra.

För övrigt så berättade han att den där melodislingan har han haft i tankarna i 25 år, men han har aldrig gjort en låt av det... HALLÅ! Den är hur bra som helst, så nu ger jag mig inte, det ska bli en grym låt av den lilla och mäktiga melodislingan.

(Sammanlagd arbetstid: 2 timmar)


Här får ni en Sonatalogga tillsvidare.. de är så underbara!
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0