2008.12.16 - Jordbävning!

Kl 06.15 vaknar jag av att jag nästan trillar ur sängen. Jag sätter mig upp i sängen och tittar runt i mitt stora mörka rum, och allting rör sig.
Min säng är en dubbelsäng och ganska tung, och den kan man inte skaka med bara händerna, så jag förstod att det var krafigt skalv.

4,7 mötte skalvet på Richterskalan, och det är väldigt kraftigt för att vara Sverige. Antagligen det kraftigaste sedan 1904 i Sverige, så ja.

Jag är bara väldigt chockad. När jag var liten trodde jag alltid att det inte var någon fara för jordbävning här i Sverige och har känt mig mycket säker, men nu känns det helt otroligt konstigt.
Det känns overkligen, det känns som en film, helt galet, jag finner inga ord.
Jag vet bara att jag blev livrädd i alla fall när jag vaknade upp till det, och här i Sverige är man ju inte förberedd på någonting sådant.

Så idag behöver jag verkligen kram, haha!


Aftonbladet idag!
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0