2008.12.09 - Plugg och ny inspiration!

Nu ska jag stänga ner datorn, äta och göra färdigt mina inlämningsuppgifter.
Mår fruktansvärt dåligt idag. Förkylningen har spridit sig till kroppen så att jag har ledvärk och huvudvärk..
Det är ju nu pojkvännen ska ta hand om en och mysa med en.. VART ÄR HAN?! Tyck synd om mig.. haha!

Hade sånglektion idag, två timmar tillsammans med alla de andra som också har sång på skolan, som en liten workshop. Vår sångpedagog Kristofer visade oss en sångare från Italien som använder samma teknik som jag jobbat med i väldigt många år nu.. och denna sångare heter Michele Luppi.
Han gick med i ett band som heter Vision Divine som är ett speedmetal band från Italien, och jag lyssnar egentligen inte på sådan metal, men detta är otroligt värt att lyssna på.

I en hel konsert sjunger han högt som bara den, har ett otroligt register, inte en enda sur ton, han glider inte på några toner och ser inte ens ansträngd ut!!! Och i klippet som finns vid länken nedan, just den låten är från den konserten, och tro mig.. Lyssna på hela, för att i slutet kommer ni tappa hakan, TRO MIG! Se den, ni kommer inte ångra er.

Det är en man att bli inspirerad av.. Det har i alla fall jag blivit, fy tusan så bra han är, herregud!

http://www.youtube.com/watch?v=CcoN1muv1u4  - Klicka här!


Självaste Michele Luppi, han och Tony Kakko är mina gudar från och med nu!
1 kommentarer
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

Jag tyckte de var bra :) Är egentligen inte heller så där speed av mig :P

2008-12-16 @ 20:58:27
URL: http://nevnarien.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0