Tisdag 2008-08-19

Gårdagen ägnades åt körskola och plugg på teoriprov som tillhör, men mot kvällen fick jag en idé till låten jag ska skriva, dock fanns ingen tid så jag tog upp det idag igen.


Tur som jag hade kom jag ihåg min idé, vilket var en risk jag fick ta. Jag började kladda lite på en text som jag vill ska vara med i låten. Själva idén är att låten ska skrivas till min blivande fästman. Den kommer dock inte bli färdig tills vår förlovning ska se, vilket är på min födelsedag i september, utan jag kommer att framföra den till honom vid senare tillfälle, om inget annat kan det ju kanske bli en julklapp.


Så förmiddagen gick till att skriva ner lite, och det jag fick ihop finns nedanför:


"I know that you're an angel, now I give you this ring. I've always dreamed of your love, now I know it can't be killed. Do you want to marry me, do you want to be my love for now and for always.."


Det var en bit jag fick ihop, sen fick jag även ihop lite fler melodislingor på pianot, vilket kan vara svårt att skriva ner här direkt, men det är absolut någonting jag ska spara. Jag tackar min far för hans underbara apparat Zoom H4, som är en perfekt inspelningsstudio för inspelningar hemma, och det är världens bästa diktafon! Ljudet är så bra att man känner sig bortskämd.

Så för att inte glömma det jag kom på spelade jag in några 10-tals sekunder på den. Perfekt, nu finns dem där!


För några dagar sedan ringde jag även Asmundtorps skola för att få be om en plats i programmet på skolavslutningen, det skulle inte vara några problem, men rektorn skulle ändå dubbelkolla med personen som håller i musiken nu. Så kom på idag att jag måste få det bekräftat, men som hon sa, jag ser ingen anledning till varför det inte skulle gå. Så jag ska ringa snabbt imorgon bara för att dubbelkolla, jag vill helst vara på den säkra sidan!

Jag ska även kontakta lokaltidningen i Landskrona och informera om att det kommer bli en liten hyllningskonsert till en musikikon i Landskrona, och även ringa hans särbo, samt några bekanta till honom och bjuda in dem till kyrkan, så dem får vara delaktiga, de som också stod honom så nära.


Ska arbeta vidare med detta imorgon.

(Sammanlagd arbetstid: 1½ timme.)

Detta är min pojkvän, och blivande fästman David. Sådan snygging!
Detta är den underbara man som inspirerade och fortsätter inspirera
mig varje dag.

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0