Söndag 2008-08-24

Idag var min tanke att jag skulle fortsätta att planka låten "The Echo of Your Whisper".
När jag kom ner till min musiklokal i källaren kom jag på att jag glömde min mp3 med låten där uppe på mitt rum.
Så jag valde att istället fortsätta med låten jag improviserade fram sist.

Hittils är jag mycket nöjd med den, men nu har jag fått fram flera verser, men har fastnat när det kommer till refrängen. Jag får bara inte fram någonting. Mycket möjligt är det för att det är en typiskt tråkig söndag, så jag ska inte ge upp i alla fall.

Jag satt nere vid pianot i källaren en hel del idag, jag verkligen levde mig in i låten jag börjat skriva, det kändes jätteroligt.
Jag fortsatte även med den andra låten jag börjat skriva, och kom en bra bit på den. Har nu fått ihop vers + refräng, ackord, melodi och text. Det är ju en bit på vägen! Jag fattas dock ett intro, känns som om det är det som fattas, men jag ska försöka klura ut någonting. Ska sätta mig ner imorgon och fortsätta med det.

(Sammanlagd arbetstid: 1 timme)
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0